LEGO-matek
Gyógypedagógusként fontos feladatnak tartom a különleges bánásmódot igénylő gyermekek tehetségének felismerését és fejlesztését. A műhelymunkában egy autizmusban érintett tanuló tehetséggondozásával foglalkozom immár 4. éve. Fő célom a tanuló jó logikai képességének fejlesztése játékos formában, a LEGO Matek programra építkezve, egyéni munkában. Egy-egy feladatcsoport megoldása többféle kompetenciát igényel. Fejlődik a gyermek finommotorikai,- kombinatorikai és problémamegoldó képessége, térlátása, bővül a számfogalma. Az élményszerű tanulás eléréshez a játék vonzerejét hívjuk segítségül, hiszen szinte minden gyermeknek kedvenc játéka a LEGO.
Műhelyvezető: Erben Márta gyógypedagógus
SakkKópék
A sakk tehetségműhely célja, hogy az iskolában segítsük a fiatal sakkozók tehetségének kibontakoztatását. Ezek a műhelymunkák lehetőséget biztosítanak a gyerekeknek arra, hogy fejlesszék sakkjátékukat, mélyebb ismereteket szerezzenek a játékról, és megtanulják, hogyan lehet a sakkban sikeresen versenyezni.
A tehetségpontok lehetőséget biztosítanak a hasonló érdeklődésű fiatalok számára, hogy kapcsolatot teremtsenek egymással, ezáltal erős sakk-közösséget építve. Ez a közösségi élmény további motivációt és támogatást nyújt a fiatal tehetségek számára.
A résztvevők összemérhetik tudásukat, és visszajelzést kaphatnak a fejlődésükről.
A sakk tehetségpontok műhelymunkáin való részvétel nemcsak a sakkjáték szempontjából hasznos, hanem általános intellektuális fejlődést is elősegít. A résztvevők olyan készségeket sajátíthatnak el, amelyek az élet más területein is előnyt jelenthetnek, mint például a kitartás, a stratégiai gondolkodás és a türelem.
Ezek a műhelymunkák tehát kiváló lehetőséget jelentenek a fiatal sakkozók számára, hogy tehetségüket kibontakoztathassák, miközben egy támogató közösség tagjaivá válnak.
Műhelyvezető: Szabó László
Sárkánysakk
Iskolánkban a leendő 1. a osztály tanulói belépnek a sárkányok és a sakk világába is. A Sárkánysakk központi eleme a mesebeli Sakkpalota, amely átjáró a képzelet, a valóság és a sakk között. Játékos módon támogatja a strukturált, kreatív és logikus gondolkodást, valamint fejleszti a problémamegoldó képességet is. Segítségünkre lesznek dalok, színes szemléltető eszközök, könyvek, animációk és persze a sárkányok. Ebben a műhelyben speciális igényű gyermekek is magukra találnak. Maga a tehetségműhely heti egy órában zajlik, de a sakk átszövi a mindennapjainkat, megjelenik a tanórákon is. A gyerekek észre sem veszik, hogy a sok játékon keresztül mennyi készséggel és képességgel gazdagodnak. Mert sakkozni menő, pláne, hogyha sárkány is vagy!
Műhelyvezető: Nyakasné Csősz Cintia
Sakk-matt!
Az elsősorban harmadik évfolyamosoknak meghirdetett sakk-szakkörön a sakkjáték alapszabályai és eszközrendszere által támadunk és védünk, együtt gondolkodunk, utakat, lehetőségeket keresünk. A stratégiai és táblajátékokkal való játék minden életkorban a kreatív, logikus gondolkodás képességét fejlesztő, valamint a társas tevékenységek élményét és motiváló hatását ötvöző lehetőség, mely észrevétlenül, játszva támogatja és bontakoztatja ki a gyermek tehetségét, fejleszti személyiségét.
A játék közben biztosan felismered majd, hogy nem minden út fekete-fehér, s néha a nagyobb cél eléréséért új utakat érdemes keresned.
Ha van kedved, gyere és játsszunk együtt!
Műhelyvezető: Máté Anna Zsófia
Műhelyek:

Lovasné Tóth Anikó
„Csudajó a MATEK csütörtök!”– nagycsoportos óvodásoknak
avagy, melyik gyerek ne szeretne játszani!?
A matematikai képesség kevés előzetes tapasztalást, tudást igényel.
A program célja nem az ismeretek bővítése, hanem a gyerekek logikus gondolkodásának, problémamegoldó képességének fejlesztése izgalmas, játékos feladványokkal, logikai fejtörőkkel, JÁTÉKOKKAL.
Aki szeretne „matekot játszani” dominóval, dobókockával, kötéllel, kártyákkal, kooperációs ernyővel, mozgáskoordinációs létrával, stb., annak a csoportban a helye. A program inkább a gyakorlati logikára, a játékosságra helyezi a hangsúlyt. A foglakozások izgalmasak, élvezetesek és érdekesek lesznek.

Malomsoki Anita
Méhecske mesék, avagy játék a kódolás?
Amikor a következő szavakat halljuk: robotika és kódolás, akkor elsőre nem egy olyan tevékenységformára gondolunk, mellyel a 7-10 éves korosztály foglalkoztatható. De miért ne lehetne játékos keretek köré építeni a padlórobotok alkalmazását, az algoritmikus gondolkodás kialakítását és fejlesztését, a programozás elemi ismereteinek átadását? A lehetőségek adottak, hiszen 6 darab Bee bot robottal izgalmas, mozgásos foglalkozások köré épített műhely vár minden olyan gyermekre, akiknek érdeklődése középpontjában helyet foglal az informatika folyamatosan változó világa, a problémamegoldó gondolkodás, feladványok és rejtvények megoldása, valamint az, hogy csapatban együtt tevékenykedjen és hozzon létre valami egyedülálló produktumot.

Albert Edit
MATálentum
Köztudott, hogy a matematikához való jó érzék, képesség már hamar megmutatkozik, akár iskoláskor előtt. Ezeknek a gyerekeknek szükséges és érdemes fejleszteni a matematikai kompetencia kialakításához szorosan kapcsolódó képességeiket, mint a gondolkodás, tudásszerzés, kommunikáció, vizualitás és tanulás. A matematikai tehetségfejlesztés elsősorban ezen képességek fejlesztése. Tehetséggondozó műhelyemmel nem a tanulók ismereteinek bővítése a célom, hanem játékos, tapasztalati, felfedező módon fejlődjön önálló gondolkodásuk, problémamegoldó és elemző képességük,képesek legyenek következtetéseket levonni, tanuljanak meg együtt dolgozni, elviselni a sikert és a kudarcot.
„Vegyétek észre, ha egy gyerek különleges,
nem azért különleges, mert különb akar lenni,
hanem azért, mert nem tud más lenni.”
(Szabó Magda)
A komplex műhelyünkben három különböző, de egymást kiegészítő területen fejlődnek/fejlődhetnek a gyerekek.
Mindhárom feladata:
– Az érzelmi blokkok feloldása, alkotó kreatív légkör megteremtése.
– Különböző játékok, mozgásformák kipróbálása, alkalmazása, melynek során a gyermekek képessé válnak az együttműködésre, az összedolgozásra, melynek során fejlődnek a szociális képességeik, társas kapcsolataik.
– Alkotói kreatív gondolkodás fejlesztése játékok közben, az önkifejezés sokoldalú lehetőségeinek fejlesztésével.
– A gyermekek gondolkodása erősen cselekvés orientált. Ők csak gyakorlatban, a cselekvés segítségével képesek a probléma megoldására, próbálgatják a különféle lehetőségeket. A tevékenységek során fejlődik a logikai gondolkodásuk, és ennek segítségével lesznek képesek a jövőben valóban végiggondolni a lehetséges verziókat és azok közül kiválasztani a célravezetőt. Ismételni kell és folyamatosan gyakorolni.

Pólya Éva
Mozgásfejlesztés – „Labdavarázs-varázslabda”
A gyermekek alapvető mozgásigényére támaszkodva különböző méretű, anyagú labdák segítségével, tovább fejlesszük gyorsaságukat, egyensúlyérzéküket, tér-, idő-, ritmus érzéküket valamint alaklátásukat.

Szabó Tünde
Ki nem játszik, sem nem nyer, sem nem veszt.
Logikai, táblás vagy táblajátékokat fognak megismerni a gyerekek. Játék közben megtanulják a szabálykövetést, a győzelemért való küzdést. A táblajátékok egyaránt jelenthetnek szellemi és fizikai kihívást. A játékok során jártasságra, gyakorlatra tesznek szert a gyerekek, ugyanakkor tanulást segítő, nevelő, ösztönző és pszichológiai hatásuk is van. A játék célja megtanulni gondolkodni és tanulni. Ha ezt elérjük, akkor a gyermekek a játéktól eltérő környezetben és folyamatban is képes lesz erre.
Beszámoló az első fél év munkájáról.

Székely Edit
Játék mindenek felett! – avagy Számolj kicsit másképpen!
Játékos feladatokkal ismerkedhetnek meg a gyerekek, amelyek a gyors fejben számolást fejlesztik. A mai világban is elengedhetetlen a gyors és pontos fejben számolás. Ehhez egy olyan eszköz lesz segítségükre, ami a mai gépi világban háttérbe szorult, ez a szorobán. Használata könnyen elsajátítható és pillanatok alatt megtanulnak vele számolni a gyerekek.