Culture of the English-speaking countries I-II.
A világon több országban anyanyelvként beszélik az angol nyelvet. És nemcsak beszélik, hanem benne is élnek a kultúrában. Számunkra az angol egy idegen nyelv, amit éveken át tanulunk, akár már az óvodáskortól kezdve. A nyelv tanulása során az érintett népek-országok kultúrájába apránként betekintést nyerünk, de ahhoz, hogy a célnyelven kezdjünk el gondolkodni, jobban rá kell látnunk arra a kulturális miliőre, amiben ők élnek. A Culture of the English-speaking countries (Az angol nyelvű országok kultúrája) elnevezésű tehetségműhely célja éppen az, hogy nagyobb rálátást biztosítson elsősorban Nagy-Britanniában és az Amerikai Egyesült Államokban élők szokásaira, ünnepeire, hétköznapjaira, szabadidejére.
Az 5. évfolyamon a műhelymunka során az említett országok szimbólumaira, legendáira, mondókáira, ételeire, ünnepeire és sportjaira összpontosítunk. A 6. évfolyamosok esetében ezeken felül még bepillantást nyerünk a két ország földrajzába, történelmének fontosabb eseményeibe, de a művészetüket és irodalmukat is érintjük.
Műhelyvezető: Miákits Gabriella
English Explorers
Ha szeretnéd az angol nyelvet magabiztosabban érteni, beszélni, mielőtt egy középiskolában folytatod a tanulmányaidat, itt a helyed! Az elmúlt években szerzett tudásodat megerősítjük, bővítjük, hogy magabiztosabb légy, amikor szóban, vagy írásban kell angol nyelven megnyilvánulnod. Hétköznapi szituációk, érdekes feladatok segítségével nem okoz majd nehézséget egy kicsit „angolul” érezni magad. Gyere, várlak!
Műhelyvezető: Miákits Gabriella
Let’s Discover English!
Elnevezésű tehetségműhelyünk a felső tagozatos tanulók számára kínál lehetőséget angol nyelvi készségeik fejlesztésére és tehetségük kibontakoztatására. A foglalkozások során a diákok versenyfelkészítést kapnak, hogy sikeresen szerepelhessenek helyi és országos angol nyelvi versenyeken. Emellett nagy hangsúlyt fektetünk a kulturális ismeretek bővítésére, így a tanulók megismerkedhetnek az angol nyelvű országok kultúrájával és szokásaival. Az iskolai programokat színesítjük különböző kulturális projektek és események szervezésével, amelyek során a diákok kreativitása is kibontakozhat. A tehetségmodul célja, hogy a tanulók magabiztosan és örömmel használják az angol nyelvet, és képesek legyenek nemzetközi környezetben is helytállni.
Műhelyvezető: Pék Szilvia
Smileys
Név- és logóválasztásunk nem véletlen. Játékos angol nyelvi tehetségműhelyünkben a jókedvé a főszerep. A második évfolyamon induló foglalkozásokon a gyerekek életkori sajátosságait figyelembe véve tanuljuk az angol nyelvet. Mondókázunk, énekelünk és nagyon sok mozgásos, szituációs játékot játszunk. Fontos, hogy a gyerekek az idegen nyelvvel való találkozást ne tanulásnak érezzék! A játék a leghatékonyabb és legeredményesebb módszer az újonnan elsajátított dolgok begyakorlásához. A foglalkozások alkalmával a gyerekek önbizalmat, sikerélményt, magabiztosságot szereznek az angol nyelv használatában, elsajátításában. Eközben nemcsak mosolyogni, nevetni, de hangosan kacagni is szabad!
Műhelyvezető: Pék Szilvia
Nyelv-Ész-Bontogató
Azokat az 5-6-7. osztályos tanulókat várom a szakkörre, akik szívesen elmélyítenék anyanyelvi ismereteiket játékos nyelvi gyakorlatok, feladatok segítségével. Újabb szólásokkal, közmondásokkal is ismerkedünk. Ezek segítséget nyújthatnak az anyanyelvi versenyeknél, s később a központi felvételinél is.
Műhelyvezető: Bálint Ákosné
Múlt-idéző
Ebben a műhelyben 3 irányú ismeretszerzést fogunk végezni.
Történelmi témákban búvárkodunk, s ezáltal készülünk versenyekre, vagy humán tagozatú gimnáziumokba való bejutásra.
Őseink írását, a rovásírást sajátítjuk el, illetve, aki már tavaly megismerte a jeleket, az tovább mélyítheti ismereteit.
A 3. terület pedig a magyar nyelv ápolása, hiszen nyelvészeti versenyekre is itt tudunk gyakorolni, felkészülni.
Szeretettel várom a gyerekeket ebbe a komplex szakkörbe!
Műhelyvezető: Tóth Zsuzsánna Márta
Műhelyek:

Berta Szilvi
A média körülveszi, behálózza életünket, legyen szó az internet világáról, a nyomtatott újságokról vagy filmekről. Meghatározó szerepe van a felnövekvő generáció életében.
A gyerekek kipróbálhatják magukat híradós szöveg írásában, saját, kreatív tartalmat készíthetnek,megtapasztalhatják, milyen riporternek, műsorvezetőnek, szerkesztőnek, vagy épp filmrendezőnek lenni. Havi lebontásban készítünk az iskolánkban zajló életről, aktuális eseményekről, versenyeken elért eredményekről, érdekességekről Híradót, melyet riportokkal színesítünk.
Eközben fejlődik a kreativitásuk, a kommunikációs és együttműködési készségük, az alkotási vágyuk.
A tanév során ellátogatunk egy szinkronstúdióba, ahol kipróbálhatják magukat szinkronhangként, s az ottani háttérmunkákba is bepillanthatnak.
Bővebben: Sulihíradó

Keresztes Emília
Szeretnél egy saját országot? Hol lenne? Milyen lenne a zászlója, a fővárosa, a leghíresebb étele? Hogy szólna a himnusza? És hogy néznének ki a lakói? Milyen nyelven beszélnének?
Ha van ötleted, és van is kedved megvalósítani, gyere, játsszunk országosat!
És nem is akárhogyan, hanem ANGOLUL!
Ne féjl, itt nem lehet hibázni…

Pék Szilvia
Név- és logóválasztásunk nem véletlen. Játékos angol nyelvi modulunkon a jókedvé a főszerep!
A második évfolyamon induló foglalkozásokon a gyerekek életkori sajátosságait figyelembe véve tanuljuk az angol nyelvet. Mondókázunk, énekelünk és nagyon sok mozgások, szituációs játékot játszunk.
Fontos, hogy a gyerekek az idegen nyelvvel való találkozást ne tanulásnak érezzék! A játék a leghatékonyabb és legeredményesebb módszer az újonnan elsajátított dolgok begyakorlásához.
A foglalkozások alkalmával a gyerekek önbizalmat, sikerélményt, magabiztosságot szereznek az angol nyelv használatában, elsajátításában. Eközben nemcsak mosolyogni, de nevetni, hangosan kacagni is szabad!