Három nap a Mecsekben

A 3. a osztály a 6. b-vel együtt három napos osztálykiránduláson volt a Mecsekben.

Első utunk Pécsre vezetett a Zsolnai-negyedbe, ahol sétáltunk a gyönyörű épületek között, játszótereztünk, majd megtekintettünk egy rendkívül érdekes előadást a Naprendszerről a Planetáriumban.  Délután Orfűre vitt minket a busz, ahol elfoglaltuk szállásunkat a tóparti jurtatáborban. Hét-hét gyerek lakott együtt a tágas és magas építményekben. Sokat hallottunk és olvastunk  őseink otthonáról magyarórákon, és most egy ilyen jurtában alhattunk, amit nagyon izgalmasnak találtunk. A táborban sok kisebb-nagyobb állat vett minket körül: dongtak a szúnyogok, mászkáltak a pókok és hangyák, kakukkszóra ébredtünk reggelente, állandó volt a békakoncert, és egy éjjeli vendég, a „cipőlopó” és kukaborítgató róka is bejáratos volt a területre! Vacsorára bográcsban főtt paprikás krumplit ettünk.

A rengeteg nutellás kenyér és kakaó bekebelezése után a második napon gyalogtúrára indultunk a sáros erdőben, Abaligetre.  Ott a cseppkőbarlangban tettünk sétát, ahol érdekes alakú sziklákat, cseppkőképződményeket láttunk, és beszívtuk a kristálytiszta levegőt. A Denevér Múzeumban mindent megfoghattunk, megnézhettünk, kipróbálhattunk. Eközben sok mindent megtudtunk erről a különleges repülő emlősről. Visszatérve a táborunkba számháborúztunk, majd akinek még volt energiája, tó körüli sétára mehetett. Vacsorára virslit kaptunk.

A harmadik nap reggelén kipakoltunk jurtáinkból és elköszöntünk a tábortól. Berakodtunk a buszba, majd elsétáltunk az orfűi malmokhoz. Itt először perecet készítettünk. Azután malomtúrán vettünk részt: egy őrlő-és egy papírmalmot is megnéztünk, megismertük működésüket. Mire a túrának vége lett, kisültek a pereceink is, amiket jóízűen elfogyasztottunk, és még ajándékba haza is hozhattunk belőle családunknak.

Fáradtan, de élményekkel telve érkeztünk haza. Reméljük, lesz még hasonló kirándulásunk!